Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Viktor Frisk bakom ny sociala medier-byrå

Publicerad: 2 December 2020, 15:56

Artisten Viktor Frisk (t.h) drar i gång den nya sociala medier-byrån Reach. Förutom att han är ägare har han rollen som creative director.

Artisten och entreprenören Viktor Frisks nya byrå ska hjälpa företag på sociala medier. Till sin hjälp har han den före detta Mindmaker-kollegan Jennie Sinclair.


Ämnen i artikeln:

sociala medier

För den breda allmänheten är nog Viktor Frisk mest känd som en av frontfigurerna i den nyligen nedlagda artistduon Samir och Viktor, som bland annat ställt upp i Melodifestivalen. Men redan i unga år startade Viktor Frisk en blogg, i vilken han först skrev om livsstil och senare om mode. Därefter arbetade han som sociala medier-chef på pr-byrån Mindmakers. För tre år sedan tilldelades han Cision PR Influencer Award som Sveriges mest inflytelserika PR-konsult i digitala medier. Själv har Viktor Frisk i dag 354.800 följare på sitt Instagram-konto.

Nu ska Viktor Frisk dra ytterligare nytta av sina sociala medier-kunskaper på den nystartade sociala medier-byrån Reach, som han är äger samt har rollen som creative director på.

– Jag har länge funderat på vad företag gör på sociala medier. Marknadsavdelningar skapar content som når enstaka personer men kommunicerar inte med sina målgrupper. Jag tror verkligen att jag och mitt team kommer göra underverk med att förse både företag och deras följare med bra content, säger Viktor Frisk i ett pressmeddelande.

Som vd för byrån kliver Techpositions vd Jennie Sinclair in, som också är medgrundare av Reach. De två har tidigare arbetat på Mindmaker tillsammans.

​– Många företag har inte greppat hur medielandskapet har förändrats och hamnar lätt utanför. De som driver förändringen är unga och de jobbar både snabbt, transparent och nära målgrupperna. Det kan vara svårt för bolag att omvandla positionering och kommunikationsstrategi i de sociala kanalerna. Reach blir ett sätt att brygga över den utmaningen, säger hon till Resumé.

Resten av gänget på Reach består av Nishti Housseini, Evelina Sigetty, Andreas Goliath och Emil Ingemarsson.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

sociala medier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.