Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Viking Line lanserar kändisapp

Publicerad: 9 september 2010, 11:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

Linda Lampenius, Börje Salming och Paul Svensson guidar till Helsingfors bästa ställen i Viking Lines nya kampanjsajt med tillhörande mobilapp.


Åkestam Holsts reklam för Viking Line utgår från konceptet ”Östersjöns hetaste dansgolv”, men nu vill kryssningsföretaget bredda målgruppen med lanseringen av en mobilapp som lyfter fram själva målet med resan - Helsingfors.

– Kärnan i målgruppen är fortfarande de som vill kasta loss och ha roligt, men vi ser en stor möjlighet att nå nya människor genom att berätta om allt kul man kan göra i Helsingfors, säger Kjell Månsson, projektledare på Åkestam Holst.

I mobilapplikationen presenterar violinisten Linda Lampenius, det forna hockeyproffset Börje Salming och stjärnkocken Paul Svensson sina minnen och favoritställen i den finska huvudstaden. Genom mobilens gps kan man sedan få hjälp att hitta dit. De som vill kan få samma information på kampanjsajten.

– Tanken är att koppla på fler kändisar på sikt, säger Kjell Månsson.

Här hittar du kampanjsajten.

Arbetsgrupp Åkestam Holst:

Calle Lewenhaupt, copy

Olle Mattson, AD

Jessica Söder, produktionsledare

Jens Broman, original/formgivning

Kjell Månsson, projektledare

 

Arbetsgrupp produktionsbolaget Delorean:

Mats Lindahl, regissör

Joakim Slättegård, projektledare

Karolina Rennemark, produktionsledare

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev