Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 9 september 2010, 11:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39
Linda Lampenius, Börje Salming och Paul Svensson guidar till Helsingfors bästa ställen i Viking Lines nya kampanjsajt med tillhörande mobilapp.
Åkestam Holsts reklam för Viking Line utgår från konceptet ”Östersjöns hetaste dansgolv”, men nu vill kryssningsföretaget bredda målgruppen med lanseringen av en mobilapp som lyfter fram själva målet med resan - Helsingfors.
– Kärnan i målgruppen är fortfarande de som vill kasta loss och ha roligt, men vi ser en stor möjlighet att nå nya människor genom att berätta om allt kul man kan göra i Helsingfors, säger Kjell Månsson, projektledare på Åkestam Holst.
I mobilapplikationen presenterar violinisten Linda Lampenius, det forna hockeyproffset Börje Salming och stjärnkocken Paul Svensson sina minnen och favoritställen i den finska huvudstaden. Genom mobilens gps kan man sedan få hjälp att hitta dit. De som vill kan få samma information på kampanjsajten.
– Tanken är att koppla på fler kändisar på sikt, säger Kjell Månsson.
Arbetsgrupp Åkestam Holst:
Calle Lewenhaupt, copy
Olle Mattson, AD
Jessica Söder, produktionsledare
Jens Broman, original/formgivning
Kjell Månsson, projektledare
Arbetsgrupp produktionsbolaget Delorean:
Mats Lindahl, regissör
Joakim Slättegård, projektledare
Karolina Rennemark, produktionsledare
Synnöve Almer