Digitalt
Vikande annonsintäkter för Meta
Publicerad: 28 juli 2022, 08:01
Foto: Facebook
Facebooks moderbolag, Meta, redovisar för första gången en lägre omsättning jämfört med samma period förra året. Minskade annonsintäkter lämnas som förklaring till det sämre resultatet, skriver TT.
Vikande annonsintäkter, en osäker ekonomi och hårdare konkurrens, framförallt från kinesiska Tiktok lämnas som förklaringar till att omsättningen nu för första gången minskar jämfört med samma period året innan. Enligt bolagets vd, Mark Zuckerberg, kommer de nu att sakta ner investeringstakt och planerar att ”stadigt minska” personaltillväxten, skriver TT enligt Svenska Dagbladet.
– Det här är en period som kräver mer intensitet. Räkna med att vi får mer gjort med mindre resurser.
Bolaget redovisar dock en vinst för kvartalet på 6,7 miljarder dollar, något under vad analytiker hade förväntat sig.