Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

"Vi ser ett historiskt skifte i hur man ser på konsumtion"

Emma Ridderstad, medgrundare av techbolaget Warpin Media och Marie Wedin, marknadschef på Coop, delar med sig av sina nyårslöften.


Publicerad: 30 December 2018, 07:00

Ämnen i artikeln:

CoopICAVR

Emma Ridderstad och Marie Wedin.

Emma Ridderstad, medgrundare av Warpin Media

 Vilken var den största händelsen i branschen under 2018?

– Att Magic Leap kommit ut på marknaden. 

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Att lära mig meditera. 

Om du ska sia om 2019, vad tror du kommer definiera nästa år?

– Jag tror att vi på riktigt kommer se AR ta stora steg ut mot slutkonsument genom telefonen. Jag tror fler och fler stora bolag kommer utbilda sin personal genom VR. VR/AR kommer bli en större del av våra liv, där nyttan kommer visa sig genom miljö, kostnads- och tidsbesparingar.

 

Marie Wedin, marknadschef på Coop

Vilken var den största händelsen i branschen under 2018?

– Att klimatfrågan slog igenom med full kraft och på bred front. Vi ser ett historiskt skifte i hur man ser på konsumtion och resande, vilket kommer få stor påverkan på hur vi annonsörer väljer att kommunicera.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Att Coop ska ta minst tre marknadsandelar av Willys och Ica. Och så ska jag springa Göteborgsvarvet.  

 Om du ska sia om 2019, vad tror du kommer definiera nästa år?

– Klimatfrågans påverkan på konsumtion, beteenden och kommunikation.

Ämnen i artikeln:

CoopICAVR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.