Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"Vi märkte av ett missnöje i sociala medier"

Publicerad: 11 november 2011, 12:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Viasat är nominerade i pr-tävlingen European Excellence Awards. Nu berättar de för dagensmedia.se om arbetet med sin Facebooksida.


Ämnen i artikeln:

Viasat

Viasat har nominerats i kategorin “Issues and Reputation Management” i European Excellence Awards. Nomineringen får de för sitt arbete med "Viasat Sport på Facebook" tillsammans med Isobar, tidigare Domingo PR.

Bakgrunden till Facebooksidan är den skepsis som företaget mötte när de tog över rättigheterna till Premier League.

– Vi märkte av ett missnöje i sociala medier. Man hade inte förtroende för oss att vi kunde förvalta rättigheterna, så det var en riktig utmaning vi stod inför, säger Viasats presschef Karin Zingmark, till dagensmedia.se.

Arbetet med Facebooksidan gick bra och idag har Viasat Sports olika sidor sammanlagt 80 000 fans och av dessa är 40 000 fans av Viasats fotbollssida.

– Det har gått riktigt bra och Facebook har blivit en viktig plattform för oss. Fansen är oerhört engagerande och vi har fått en bra kontakt med dem. Nu tittar vi på Google+, säger Karin Zingmark.

Hur känns det att ni har blivit nominerade?

- Det är jättekul, vår Facebooksida har tagits emot enormt positivt. Det är framför allt en riktigt fin belöning till sportavdelningen som lägger ner mycket tid och engagemang på detta.

Vad tror du om era chanser att vinna?

– Vi håller just nu på att utforska de andra bidragen, så jag vet inte. Men vi håller så klart tummarna.

European Excellence Awards arrangeras av den europeiska branschtidningen Communication Director. Tävlingen avgörs den 8 december i Amsterdam.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Viasat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.