torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

"Vi hoppas slå rekord i år"

Publicerad: 7 februari 2012, 10:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Sveriges Kommunikationsbyråer vill få fler att söka Kycklingstipendiet, Guldäggets pris som belönar unga kreatörer. En sajt signerad Great Works ska hjälpa till att slå förra årets rekorsdiffra.


MS

Martin Schori


Sajten lanseras i dag, tisdag.

 – Man kan gå in där och uppmana folk att söka Kycklingstipendiet. Det sker så sällan att man ger någon en klapp på axeln och samtidigt ger dem en knuff, säger Guldäggsgeneralen Maja Siösteen, till dagensmedia.se.

Förra året slog Kycklingstipendiet rekord med 70 ansökningar, upp från runt 25 tidigare år.

– Vi hoppas att slå det rekordet i år, säger Maja Siösteen.

Kycklingstipendiet delas ut i samband med Guldägget. Syftet med priset är att "uppmuntra nya och begåvade kreatörer till att utvecklas ytterligare inom sitt område".

Prissumman är 20 000 kronor vardera för de tre som vinner titeln. Listan över tidigare kycklingstipendiater inkluderar Linus Karlsson, Björn Kossoffsky, Anna Qvennerstedt, Joakim Labraaten och David Orlic.

I juryn sitter: Adam Kerj, cd på Saatchi & Saatchi, Johanna Frelin, vd på Hyper Island, Petra Albrektson, ad på Åkestam Holst och Magnus Andersson, copywriter på Jung von Matt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev