Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

”Vi har gått med vinst sedan i april”

Publicerad: 5 Augusti 2010, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:43

Efter en trög start har debattsajten Newsmill börjat redovisa svarta siffror.


Ämnen i artikeln:

BonnierNewsmill

Newsmill har hittills kostat ägarna Proventus, Bonnier och de två grundarna Leo Lagercrantz och PM Nilsson 8 miljoner kronor i rörelseförluster.

Men sedan i våras är sajten lönsam, säger PM Nilsson.

– Vi har gjort svarta siffror sedan i april. Även augusti ser ut att bli det, säger han.

Går ni med vinst i år?

– Det är omöjligt att förutse det. Men det finns i alla fall en möjlighet, vi har inte så höga kostnader,

Adwell står för Newsmills bannerförsäljning medan Annika Nordgren Christensen säljer de sponsrade debatterna, som man kallar seminarer.

– Det är omöjligt för oss att försörja oss på banners. Seminarierna går bra men har tagit lång tid att arbeta in, säger PM Nilsson.

Försvarsmakten, Ladbrokes och Hyresgästföreningen är några som testat formatet, som kostar 150 000 kronor för en vecka.

Newsmilll startades i september 2008.

– Jag trodde att det skulle ta längre tid att etablera oss. Nästan alla vet vilka vi är och debatt på nätet är delvis synonymt med Newsmill. Andra har ju också börjat utmana oss, att SVT rekryterar Karin Eder-Ekman från oss tyder på att de försöker göra något liknande framöver.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

BonnierNewsmill

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev