Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Verve Group köper Match 2 One

Publicerad: 8 oktober 2021, 09:04

Adtechbolaget Verve Group växlar upp i Norden – förvärvar Match 2 One.


Ämnen i artikeln:

Adtech

Med förvärvet av selfserviceplattformen Match2 One, vill Verve Group påskynda en nordisk expansion, och erbjuda nya lösningar för användare inom e-handel och SMF-segmentet.

– Med Match 2 One adderas en ytterligare viktig pusselbit för Verve Groups unika erbjudande inom adresserbar annonsering. Synergierna mellan bolagen möjliggör e-handlare och SMF-segmentet i Norden att effektivisera sina digitala annonskampanjer ytterligare, säger Carl Liverstam som är Nordenansvarig på, Verve DSP, tidigare Plattform161.

LÄS MER: MGI köper Platform161 

Match 2 One-plattformen gör det möjligt för marknadsteam att genomföra programmatiska kampanjer utan att behöva förlita sig på externa partners. Plattformen erbjuder en stor möjlighet för små och medelstora bolag att skala upp, vilket bland annat innebär mer kontroll och transparens kring annonskostnader.

Match 2 One omsatte år 2020 nära 27,5 miljoner kronor och gjorde ett minusresultat om cirka 5,8 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Så utvecklas ad- och martechmarknaden – och så går det för de svenska bolagen 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Adtech

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.