Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Veckan som gick

Publicerad: 15 Januari 2009, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

Här sammanfattar vi vad vi skrivit på Dagensmedia.se med anknytning till digitala medier under veckan.


Onsdag 14/1: Flator.se har premiär. Två före detta Guava-anställda smyglanserar sitt community för lesbiska kvinnor. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Onsdag 14/1: Googles infochef säger upp sig. Maria Göth, som de senaste tre åren har varit informations- och pr-chef på Google i Norden, har sagt upp sig. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Onsdag 14/1: Svensk utmanar Twitter och Jaiku. I går öppnade Jonas Lejon upp sin mikrobloggtjänst Bloggy för allmänheten. Konkurrensmedlet mot jättarna Twitter och Jaiku är den lokala anknytningen. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 13/1: Acne lanserar Axe med grottmän. Acne Digital gör kampanjsajten när den nya Axe-doften lanseras globalt. Byrån har tagit fram ett vetenskapligt test för att läsa av manligheten i besökarnas skrik. Men även kvinnor kan vara med. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 13/1: Aftonbladet ber om ursäkt för taskiga villkor. När Aftonbladet.se lanserar sina nya fotosajt Bums.se får företaget snabbt skarp kritik för sina användaravtal. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 12/1: Stampenägda Familjeliv.se relanseras med ny form. Sajten, med 125.000 medlemmar och drygt 230.000 unika besökare i veckan, har gjort den nya formen i tät kontakt med användarna.

- Vår ad blev helt förskräckt när han såg alla kommentarer, säger Anna Holmquist, familjelivs chefredaktör. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 12/1: Kommunikationsbyrån Grand River lanserar annonspaket för det mångkulturella Sverige. I paketet ingår bland annat nyhetssajten och communityt Ankawa.com, en sajt för personer bosatta i Sverige som talar arabiska. Bland annansörerna syns Coop och Tele2. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 9/1: Helsingborgs Dagblad plockar bort islamkritiska Twindlylänkar. HD.se har tagit bort länkar som kritiserar islam i samband med artiklar om konflikten i Palestina.

-Att ha länkar som går till innehåll som vi aldrig skulle publicera hos oss känns inte bra, säger chefredaktören Sören Karlsson. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 9/1: Wyatt Creative avvecklas. Wyatt Media Group, som bland annat driver Lunarstorm och Bilddagboken, avvecklar sin webbyrå Wyatt Creative med sju anställda.

- Det stämmer till viss del. Wyatt ser för närvarande över sin verksamhet i hela bolaget. Vi kommer att fortsätta kunna leverera kampanjer till gruppens kunder, men exakt hur det blir är inte klart, säger Sara Zachrisson Hinderoth, byråchef på Wyatt Creative. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.