Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Veckan på Dagensmedia.se

Publicerad: 26 Februari 2009, 09:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

Här sammanfattar vi vad vi skrivit på Dagensmedia.se med anknytning till digitala medier och marknadsföring under veckan.


Fredag 20/2: Boxer bygger ny webb. Deasign har fått uppdraget att skapa en ny sajt från grunden åt tv-operatören Boxer. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 20/2: Sony Ericssons kampanjsajt: "Ner med Palestina". På en kampanjsajt för Sony Ericsson och Rix FM, där man kan tävla om biljetter till den första Millenniumfilmen, har ett inte helt dolt budskap smugit sig in. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 23/2: Blogg.se säger upp Blondinbella-avtal. Blogg.ses vd Roland Karlsson har nu skickat en uppsägning av alla avtal med Blondinbellas bloggnätverk Spotlife. "Vi vill inte ha någonting att göra med dem", säger Roland Karlsson. Spotlifes Per Rydberg slår tillbaka. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 23/2: Pirate Bay-rättegången lyfte Newsmill. Debatten kring rättegången mot Pirate Bay-grundarna gav debattsajten Newsmill 79.000 unika besökare förra veckan. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 23/2: Hemlösa får gratis access till internet - mot att de bloggar. Sidewalk Express öppnar, genom ett samarbete med Situation Sthlm, upp sina publika datorer för Stockholms hemlösa. Enda villkoret för de hemlösa är att de bloggar. "Vi vill att de gör sin röst hörd", säger Pia Læstadius, vd för Situation Sthlm. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 23/2: Monique Wadsted vill samla författareliten mot Pirate Bay. Författarinan Carina Rydberg försöker via Facebook hjälpa sin vän, advokaten Monique Wadsted, att samla ihop Sveriges författarelit för en manifestation i samband med rättegången mot Pirate Bay. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 24/2: Aftonbladet frigör krönikörerna. Aftonbladets krönikor är inte längre inlåsta i Plus-tjänsten. "Det blir lättare för bloggare att diskutera och länka till dem", säger Kalle Jungkvist, chefredaktör på Aftonbladet.se. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 24/2: Match.com gör blixtannons med anledning av förlovningen. Annonsörer börjar redan surfa på bröllopshysterin. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Onsdag 25/2: Spel lanserar OLW:s ostbågar. Lagom till sportlovsveckan kompletterar OLW sina reklamfilmer för nya produkten Chilli Cheez Doodles med ett slalomspel. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Onsdag 25/2: Kvällspressens kungliga trafikrekord på nätet. Både Aftonbladet och Expressen nådde sina högsta trafiknoteringar för året i går, då kronprinsessan Victorias förlovning med Daniel Westling blev känd. På Aftonbladet.se valde 1,8 miljoner unika besökare att läsa om händelsen. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Torsdag 26/2: Spotlife trappar upp konflikten med Blogg.se.Spotlife går till generalangrepp på Allers-ägda Blogg.se - och involverar grannlandet. Roland Karlssons Blogg.se har själv använt programvara utan att betala för sig, menar Spotlife. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.