Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Veckan på Dagensmedia.se

Publicerad: 19 Februari 2009, 09:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

Här sammanfattar vi vad vi skrivit på Dagensmedia.se med anknytning till digitala medier och marknadsföring under veckan.


Torsdag 12/2: De vann Daytonas bloggpris. Foreign-grundaren Johan Ronnestam var en av dem som prisades i webbyrån Daytonas bloggpris Yaba. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Torsdag 12/2: Bigbang-premiär hos Hitta. Hitta.se öppnar för bigbangs på sajten. Först ut är Möteplatsen.se, på Alla hjärtans dag. "Det kostar några hundratusen", säger Hittas vd Rui Brites de Sousa. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 13/2: Kritiserad företagsguide utnyttjar Veckans Affärer. Veckans Affärer får mot sin vilja se sina nyheter publiceras på den kritiserade företagsgiuden Hittaföretaget.se. "De försöker väl rida på vårt varumärke", säger Martin Mellgren, marknadschef på Veckans Affärer. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 13/2: Expressen-chef attackerar SVT. Melodifestivalen lyfter SVT:s webb-tv SVT Play. Men innehållet möts nu av skarp kritik: "En del av innehållet är snarast public service-finansierad kommersiell tv" säger Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen digitala medier. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 13/2: Sony Ericssons telefoner blir schlagerverktyg. Sony Ericsson känner inte av melodifestivalbruset, då många företag vill förknippas med eventet. "Vi har en unik aktivering som gör att vi når fram", säger Mårten Larsson, marknadschef för Sony Ericsson i Sverige. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 13/2: Tele2 valde Cordovan. Tele2 väljer Cordovan Digital som ny digital huvudbyrå. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 13/2: Jan Helin kritiserar bloggdrevet mot Marklund. Över åtta sidor i dagens Aftonbladet talar den hårt kritiserade "Gömda"-huvudpersonen Mia Eriksson ut. "Det finns helt klart två sidor av den här histiorien", säger Jan Helin, chefredaktör på Aftonbladet, till Dagensmedia.se. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Fredag 13/2: Aftonbladet startar hockey-tv. Aftonbladet lanserar ett hockeymagasin i webb-tv på den kommande sajten Hockeybladet.se. Programledare blir reportern Messiah Hallberg. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 16/2: Aftonbladet utmanar Google om resebokningar.En månad före premiären av Expressens nya resebilaga genomför Aftonbladet sin största satsning på resor någonsin. "Vi vill samla alla våra resurser på samma ställe", säger Destinations vd Frans Storm. Förhandstitta på sajten på Dagensmedia.se. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 16/2: Stormöte på Di.se - uppgifter om att personal tvingas sluta. Klockan 14.00 idag är det stormöte på Di.se. Enligt uppgifter till Dagens Media kommer ett besparingspaket att presenteras. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Måndag 16/2: Allabolag trappar upp säljet. Tobias Knutsson, tidigare säljare på Tasteline, har gått in som försäljningschef på söktjänsten Allabolag.se. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 17/2: Säg "tschiiis" med Arla. Arlas Keso har fått ovanligt mycket uppmärksamhet i år. Varumärket gjorde sin första större kampanj på länge - som sen mötte kritik. Rubriken "Kååttitsch schiiis" få nu ett litet extra "t" när mejerijätten drar igång nästa kampanjsteg - en röstigenkänningstävling på webben. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 17/2: Så går det för Svenskafans.com. Sportcommunityn Svenskafans.com omsatte 5,8 miljoner kronor mellan maj 2007 och april 2008. "Det gynnar oss att fler flyttar över pengar från till exempel print till nätet", säger vd Anders Nettebladt. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 17/2: Läsarna gillar nya DN.se. I natt var det premiär för nya DN.se. Bättre sök och möjlighet att kommentera artiklarna är några av nyheterna. Reaktionerna från läsarna är mestadels positiva. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 17/2: Brakförlust för Getupdated. Getupdateds omsättning ökade från 169 miljoner till 291 miljoner mellan 2007 och 2008. Men rörelseresultatet rasar från 21 till -90 miljoner. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Tisdag 17/2: Stort sparpaket på E24. Igår avslöjade Dagensmedia.se att Di.se tvingas säga upp åtta medarbetare till följd av finanskrisen. Även konkurrenten E24 är hårt drabbat och planerar stora besparingar. "Men inga uppsägningar", säger Per Lundsjö, vd och chefredaktör på E24. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Onsdag 18/2: Kaviatarer ska hajpa Kalles hemliga produktsläpp.Reklambyrån Goss står bakom teaserkampanjen för Kalles nästa stora produktsläpp. Förhoppningen är att folk ska vilja skapa en egen Kaviatar och samla tusentals prickar åt Kalle. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Torsdag 19/2: Det här vill besökarna hitta på företagssajten. Episerver har frågat 1.065 svenskar om hur de vill bli bemötta på ett företags sajt. Här är topplistan. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Torsdag 19/2: "Cision vilseleder kunderna i sociala medier". DEBATT. Cisions beslut att vräka ut sina kunders pressreleaser på Twitter är ogenomtänkt, tycker Newsdesks grundare Kristofer Björkman. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Torsdag 19/2: Piraternas hån mot åklagaren. När juristerna i Pirate Bay-rätegången gått hem för dagen slog hackarna till mot upphovsrättsorganisationen IFPI:s svenska sajt. Åklagaren Håkan Roswall hängdes ut och anklagades för lögn. Läs hela artikeln på Dagensmedia.se.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.