Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Veckan på Dagensmedia.se

Publicerad: 7 maj 2009, 08:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Här sammanfattar vi vad vi skrivit på Dagensmedia.se med anknytning till digitala medier och marknadsföring under veckan.


"Snart går vi med vinst"1000apor firar ett år genom att relansera sajten. Men än går projektet inte med vinst. "Det är töntigt när folk säger att de inte märker av lågkonjunkturen", säger Calle Schulman, 1000apors chefredaktör. (Torsdag 7/5) Läs artikeln här.

Intellecta säljer kampanjer på TraderaIntellecta Infolog lägger ut en reklamkampanj till försäljning på Tradera och Ebay. Utgångspriset är 995 kronor. "Den som bjuder högst får kampanjen", säger byråchefen Mats Molander. (Torsdag 7/5) Läs artiklen här.

Expressen startar travsajtExpressen lanserar i dag en sajt helt dedikerad till travsport i samarbete med Unibetägda Travnet.se. (Onsdag 6/5) Läs artikeln här.

Ericsson: "Vi ska jobba mer med sociala medier"Ericssons globala chef för intern- och marknadskommunikation berättar om varför Digitas fick stryka på foten till förmån för Lowe Brindfors och om bolagets nya marknadsföringsplaner. (Onsdag 6/5) Läs artikeln här.

45 får lämna TradedoublerAffiliate-aktören Tradedoublers kvartalsrapport innehåller besk medicin för att klara lågkonjunkturen. (Onsdag 6/5) Läs artikeln här.

Hon är årets branschpersonEn kvinnlig mediechef som lyckats ta "den stora kolossen ut i det nya medielandskapet". Där har ni vinnaren av priset Årets branschpersonlighet i Stockholm Media Award. (Onsdag 6/5) Läs artikeln här.

Annonschef lämnar Dagens PSDagens PS annonschef Patrik Brännfors lämnar webbtidningen Dagens PS för att bli nordisk säljchef på annonshanterarna DQ&A. (Onsdag 6/5) Läs artiklen här.

Orvesto internet slopar kritiserat tidsmåttSifo Resaerch International slopar tillfälligt det kritiserade måttet över tillbringad tid i Orvesto Internet. (Onsdag 6/5) Läs artiklen här.

Com Hem-nätet utslagetDe Com Hem-kunder som bänkat sig för att se Champions League-matchen mellan Arsenal och Manchester United på tisdagskvällen blev besvikna, då operatören drabbats av tekniskt haveri. (Tisdag 5/5) Läs artiklen här.

Två svenska byråer får WebbysÅrets upplaga av Webby Awards är avgjord. Två svenska byråer prisades. (Tisdag 5/5) Läs artiklen här.

SvD driver med sig självaSvD.ses chef, Fredric Karén, tittar över kanten på sina glasögon och säger med förmäten stämma att han inte alls gillar när läsarna försöker påverka vad som skrivs på SvD.se. Det är SvD.ses sätt att visa att de numer finns också på Youtube.se. Se filmen på Dagensmedia.se. (Måndag 4/5) Läs artikeln här.

Sifo lanserar mobilmätningarSifo Research International och Mobiletech drar i gång mätningar av mobilsajter. Systemet är en kopia av det som sedan ett par månader körs i Norge. (Måndag 4/5) Läs artikeln här.

Sök ökade första kvartaletEvent går starkt i lågkonjunkturen och ökar, enligt IRM, med hela 37 procent under första kvartalet. Även sökordsmarknadsföring klarar sig bra under perioden. (Måndag 4/5) Läs artiklen här.

Ras för tidningssajternaMorgontidningarnas webbintäkter minskade med 16 procent under det första kvartalet 2009. Värst gick det för storstadspressen, enligt TU:s Internetbarometer. (Måndag 4/5) Läs artiklen här.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.