Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Vattenfall släpper OS-app

Vattenfall är en av huvudsponsorerna till den nationella OS-kommittén. När OS nu står för dörren passar Vattenfall på att släppa mobilappen Olympic Race.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 30 April 2012, 04:01
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:24

Ämnen i artikeln:

Vattenfall

Att släppa en app är dock inget nytt för Vattenfall. I november förra året lanserades King of the Slope som enligt Vattenfall laddats ner över 110 000 gånger.

Det har givit blodad tand och i veckan släpps Olympic Race för både Iphone och Android.

Med hjälp av appen kan användarna genom att gå, cykla, springa, åka skateboard, rullskidor eller allt annat som innebär att man rör sig, vinna en resa till OS i London.

Dessutom kan man följa de idrottare som ingår i Team Vattenfall eller Vattenfalls Olympiska Talangprogram som också använder appen.

– Appen är en del i lanseringen av vårt sponsorskap, där vi drar paralleller mellan det långsiktiga engagemang som krävs i vår verksamhet och det långsiktiga engagemang som krävs om en idrottsman ska ta sig till OS. Med den här appen vill vi också visa att om man engagerar sig så har man även som motionär möjlighet att ta sig till OS, om än som åskådare. Vi vill skapa engagemang, interaktion och association till de idrottsmän vi sponsrar, för att stärka varumärket och vårda kundrelationer, säger David Wolgers, digital projektledare på Vattenfall, i ett pressmeddelande.

Appen är framtagen i samarbete med DDB Stockholm.

Ämnen i artikeln:

Vattenfall

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.