Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Vasaloppet blev snackis i veckan

Publicerad: 5 Mars 2013, 07:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:54

Melodifestivalen var det tv-program som engagerade mest i sociala medier under förra veckan. Det visar MTG och Like.tv:s social-tv mätning. Vasaloppet var en annan snackis.


Ämnen i artikeln:

MTGMelodifestivalenLike.tv

Under vecka 9 gjordes 58 209 inlägg i sociala medier om Melodifestivalen och det var därmed det tv-program som engagerade överlägset flest.

– Även denna vecka dominerades av Melodifestivalen, när endast finalen återstår så är vi redan uppe i drygt 400 000 sociala inlägg. 90 procent av diskussionen har skett på Twitter men trots dominansen där så är det imponerade att se att 14 000 bloggar skrivit mer än 26 000 inlägg om tävlingen. Det ska bli spännande att se vad som händer under lördagens final, säger Jacob Olsson, ansvarig för Like.tv.

Förutom Melodifestivalen pratades det mycket om Vasaloppet och femmilen. Även "Uppdrag granskning" och "Top model" engagerade.

– Det gjordes 23 000 inlägg om Vasaloppet och Skid-VM i Val di Femme, inte minst om Johan Olssons guld, säger Jacob Olsson.

Like.tv är en ny second screentjänst, som görs i samarbete med Lissly, som erbjuder bland annat statistik och diskussioner kring programmen i sociala medier. Bevakningen görs på Twitter, Facebook, Instagram, diskussionsforum och bloggar under veckan som gått.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MTGMelodifestivalenLike.tv

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev