Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 30 November 2020, 13:36
Googles Carl Wåreus, United Screens Natalie Tideström Heidmark och Hears Jochum Forsell ger sin syn på mediemarknaden 2021.
Foto: Janne Næss/press
DEL 3. Hur ser mediekonsumtionen ut nästa år? Hur behöver medierna utvecklas? Och vilken påverkan kommer coronapandemin att ha på mediemarknaden? Googles Carl Wåreus, United Screens Natalie Tideström Heidmark och Hears Jochum Forsell ger sin syn på vad som väntar nästa år.
IRM reviderade i september den dystra prognosen över årets medieinvesteringar och räknar nu med att marknaden tappar 4,5 miljarder kronor i år och annonsintäkterna skulle därmed landa på 36,5 miljarder
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.