Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"Var sökbar eller dö"

Publicerad: 22 Oktober 2013, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:05

Under Mediedagen talar Mattias Wedar, direktör för produkt- och tjänsteutveckling på Eniro om sökets roll i köp-processen.


Ämnen i artikeln:

Eniro

Enligt Mattias Wedar är Sverige en av de mest mobilmogna marknaderna i världen, vilket ställer nya krav på sökbarhet för annonsörer.

Hans främsta tips till annonsörer som vill utnyttja mobilen för att få sin affär att växa är att vara synbar i stora räckviddskanaler.

– Var sökbar eller dö. Så enkelt är det.

Att våga prova olika strategier och vara sökbar på rätt fraser är också viktigt, liksom att använda sig av mobilresponsiva sajter.

– Se även till att hela utbudet är sökbart, inte bara enskilda produkter.

LÄS OCKSÅ:

 

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Eniro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.