Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Utskälld Burger King-kampanj lyckas på webben

Publicerad: 15 Januari 2009, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

<b>Burger Kings kampanj Whopper Virgins visar upp nästan lika höga siffror som Whopper Freakout. Under december hade kampanjsajten 242.000 unika besökare enligt Comscore. </b>


Whoppervirgins.com, skapad av Crispin Porter & Bogusky, där hamburgerrestaurangen låter ursprungsbefolkningar som aldrig sett en hamburgare testa Mcdonalds Big mac och Whopper. Tv-reklamen drogs efter en tid in men på webben fortsätter kampanjen rulla och ser ut att bli en besöksmässig framgång i nivå med Whopperfreakout.com som gick i slutet av 2007. Under december månad hade sajten 242.000 besökare, i december 2007 hade Whopperfreakout.com 250.000 besökare skriver Ad Age.

Burger King själva säger att sajten hittills haft 727.075 unika besökare och att den genomsnittliga besökare spenderar nästan fyra minuter på sajten.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.