Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

"Uppropet kommer forma vårt samhälle"

JULFRÅGAN. Facebooks Sverigechef Sam Rihani tittar tillbaka på 2017 och siar om 2018: "Rollerna på marknaden mellan medie- och reklambyråer blir mer oklar".


Publicerad 2017-12-21 05:30
Uppdaterad 2017-12-21 07:56

Ämnen i artikeln:

metoo

Dela artikeln:

Vilken var den största branschhändelsen 2017?

– Jag tycker att #metoo är det viktigaste som har hänt det här året, kanske till och med detta decennium. Jag tror verkligen att uppropet kommer att forma vårt samhälle framöver.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Att bli en mer närvarande pappa och make efter ett intensivt år med många resor och möten med spännande kunder. 2018 ser jag fram emot att vara hemma mer med mina barn, fru och hund. För mig är det viktigast att mina nära och kära mår bra och har det bra, allt annat brukar oftast lösa sig.

Om du ska sia om 2018, vad tror du kommer definiera nästa år?

– Mycket kommer att förändras:

1. Rollerna på marknaden mellan medie- och reklambyråer blir mer oklar. Det kommer ske en större konsolidering där båda kommer erbjuda det som är kärnan för den andra, detta för att kunna erbjuda strategi, produktion och medieplanering.

2. Fortsatt förflyttning av investeringar till digitalt och mobilt.

3. Videor i mobil ökar mycket och stories blir det nya formatet för att dela innehåll.

4. VR och AR fortsätter att växa och skapa nya möjligheter.

5. Sverige går till kvartsfinal i fotbolls-VM.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.