Digitalt
Uppåt för Vänsterpartiet i sociala medier
Publicerad: 3 juli 2019, 07:42
ALMEDALEN 2019. Vänsterpartiet ökar engagemanget jämfört med dagen innan.
Igår tisdag var det dags för Vänsterpartiet att hålla sin dag i Almedalen. Analysföretaget Meltwater har på uppdrag på Dagens Media granskat vilka partier, partiledare och ämnen som engagerade mest under dagen.
Under tisdagen var Vänsterpartiet ett av de tre partier som skapade mest engagemang i sociala medier och Jonas Sjöstedt var en av de politiker som skapade mest engagemang. Analysen visar att Vänsterpartiet och dess partiledare lyckades öka engagemanget, jämfört med dagen innan.
Ordmolnet visar de ord som förekommer mest i samband med Jonas Sjöstedt i sociala medier.
Under tisdagen höll nordiska motståndsrörelsen en demostration i Almedalen vilket gjorde att NMR var den organisation som skapade mest engagemang i sociala medier. Under dagen blockerade medlemmar från NMR en fotografisk utställning om förintelsen i Almedalen vilket väckte reaktioner i sociala medier. Sett till förra året skapar dock NMR mindre engagemang i sociala medier.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Twitter är blockerad under “Visa våra partners”.
En hastagg som trendade under dagen var #fiskslakt. Bakgrunden till detta var att SLU, Svenska Lantburksuniversitetet, live-poddade om fisk och välfärd i vattnet samt medverkade i diverse seminarier.