Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Uppåt för Vänsterpartiet i sociala medier

Publicerad: 3 Juli 2019, 07:42

ALMEDALEN 2019. Vänsterpartiet ökar engagemanget jämfört med dagen innan.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenVänsterpartiet

Igår tisdag var det dags för Vänsterpartiet att hålla sin dag i Almedalen. Analysföretaget Meltwater har på uppdrag på Dagens Media granskat vilka partier, partiledare och ämnen som engagerade mest under dagen. 

Under tisdagen var Vänsterpartiet ett av de tre partier som skapade mest engagemang i sociala medier och Jonas Sjöstedt var en av de politiker som skapade mest engagemang. Analysen visar att Vänsterpartiet och dess partiledare lyckades öka engagemanget, jämfört med dagen innan. 

Ordmolnet visar de ord som förekommer mest i samband med Jonas Sjöstedt i sociala medier. 

Under tisdagen höll nordiska motståndsrörelsen en demostration i Almedalen vilket gjorde att NMR var den organisation som skapade mest engagemang i sociala medier. Under dagen blockerade medlemmar från NMR en fotografisk utställning om förintelsen i Almedalen vilket väckte reaktioner i sociala medier. Sett till förra året skapar dock NMR mindre engagemang i sociala medier. 

En hastagg som trendade under dagen var #fiskslakt. Bakgrunden till detta var att SLU, Svenska Lantburksuniversitetet, live-poddade om fisk och välfärd i vattnet samt medverkade i diverse seminarier. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AlmedalenVänsterpartiet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.