Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Uppåt för morgonpressens nätsälj

Annonsförsäljningen på nätet ökade för morgontidningarna under årets första kvartal.


Publicerad 2012-05-04 07:52

Ämnen i artikeln:

Tidningsutgivarna

Dela artikeln:

Annonsintäkterna ökade med hela 17 procent, jämfört med första kvartalet 2011, enligt Tidningsutgivarnas Internetbarometer.

Totalt landade intäkterna på 120 miljoner kronor, varav storstadssajterna står för 70 miljoner kronor och landsortssajterna för 50 miljoner kronor.

Om tillväxten fortsätter kommer morgontidningssajternas annonsintäkter att uppgå till över en halv miljard kronor under helåret 2012.

Internetbarometern redovisar försäljningssiffror för cirka 60 morgontidningssajter. Kvällstidningarna ingår inte.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.