Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Uppåt för annonsintäkterna på nätet

Morgontidningarnas annonsintäkter på nätet ökar. Det visar Tidningsutgivarnas Internetbarometer.


Publicerad 2011-11-01 13:07

Ämnen i artikeln:

Tidningsutgivarna

Dela artikeln:

Totalt ökade morgontidningarnas annonsintäkter på nätet med drygt 1 procent under årets tredje kvartal, jämfört med motsvarande period 2010.

Annonsintäkterna landade på 94 miljoner kronor, varav storstadssajterna stod för 54 miljoner kronor, medan landsortssajternas stod för 40 miljoner kronor.

– Förra året växte morgontidningarnas sajter med hela 10 procent under tredje kvartalet och det är de intäktsnivåerna sajterna nu jämförs med, säger Fredrik Rogberg analyschef på TU, i ett pressmeddelande.

I statistiken ingår 60 morgontidningssajter.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.