Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Unruly Media fördubblar omsättningen och vänder till vinst

Publicerad: 10 November 2015, 06:30
Uppdaterad: 25 September 2017, 05:42

Unruly Media, som nyligen köptes av News Corp, växer kraftigt på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Unruly Media

Unruly Media, som bland annat säljer videoreklam och mäter och analyserar kampanjers virala spridning, nästan fördubblar omsättningen till 32,9 (17) miljoner kronor under det brutna räkenskapsåret 2014/2015. Under bolagets första verksamhetsår i Sverige, 2011/2012, uppgick omsättningen till 5 miljoner kronor.

Samtidigt vänds resultatet efter finansiella poster från en marginell förlust på 40 000 kronor till en vinst på 3,7 miljoner kronor.

Antalet anställda uppgick under perioden till 8 (6), men enligt Lance Traore – som i april avgick som Sverige-vd för Unruly och ersattes av Emma Lundgren – har bolaget idag fler anställda än så.

" Vår tillväxt har fortsatt att öka i snabb takt under hela 2014/15. För att möta den efterfrågan har vi bland annat i närmaste dubblerat vår nordiska personal till elva med målsättningen att vara minst tre till innan våren", skrev han i ett mejl till Dagens Media i våras.

I september i år blev det känt att Rupert Murdochs News Corp köper Unruly Media för motsvarande 1,3 miljarder kronor av grundarna Matt Cooke, Scott Button och Sarah Wood.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Unruly Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev