Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Unibet exklusiv sponsor för "PowerPlay"

Fan-organisationernas webb-tv-satsning får uppbackning av spelbolaget Unibet.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Oktober 2015, 07:48
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:25

Ämnen i artikeln:

Unibet

Som Dagens Media tidigare skrivit om satsar ett flertal fan-organisationer på hockey-tv online med målet att konkurrera med kvällstidningarna.

Bakom satsningen står Traveas Sports Media, som ligger bakom Svenska Fans och FanTV tillsammans med Newsme, som ligger bakom Hockeysverige.se och Eliteprospects.com.

Nu kan Dagens Media även berätta att Unibet går in som exklusiv programsponsor.

– Det känns väldigt bra att få Unibet som sponsor. Vi, som alla andra aktörer inom webb-tv, behöver sponsorer och det är väldigt kul att få en som har en så naturlig koppling till sporten, säger Mathias Resare som är digital chef på Traveas Sports Media till Dagens Media.

Han berättar även att det pågår diskussioner om att få med Victor Hedman, ishockeybacken som spelar för Tampa Bay Lightning i NHL, i sändningarna.

Och trots att Victor Hedman är ambassadör för sponsorn Unibet, vill Mathias Resare vara tydlig med att det inte kommer förekomma någon grön studio eller "kladdig produktplacering".

– Vi är en medieplattform snarare än en traditionell publicistisk produkt men vi vill vara tydliga med att vi är fans och gör detta för andra fans. Vi tycker att Victor Hedman är en av världens bästa backar och därför vill vi ha med honom.

I dag blev det även klart att FanTV och Svenska Fans samarbetar med Copa90 och kommer framöver sända en del av Copa90:s webb-tv-produktioner.

Ämnen i artikeln:

Unibet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.