Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Undersökning visar Ipad-fördelar

Publicerad: 22 Mars 2011, 06:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Vi är mer benägna att titta på annonser på Ipad än i print. Det visar en undersökning beställd av Bonnier Digital.


Ämnen i artikeln:

BonnierIpad

Det är Bonnier AB med Ipad-plattformarna Mag Plus och News Plus, som beställt undersökningen av MRC International.

– Resultaten från studien är anmärkningsvärda och visar på potentialen med Ipad-annonsering. Extra roligt och lite överraskande är även den klart positiva attityden till interaktiviteten i annonserna, säger Peder Bonnier, ansvarig för Digitala Medier på Bonnier Tidskrifter i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Hela 58 procent av studiedeltagarna tycker att det adderar värde för tidningen som helhet.

Studien genomfördes med 48 respondenter som alla fick läsa tidningarna Dagens Nyheter och Sköna Hem i både print och Ipad-version.

Resultatet visade att läsarna tittade på Ipad-annonserna 21 procent mer än i print, samtidigt som de spenderade 63 procent mer lästid på Ipad-annonserna.

Dagensmedia.se söker Peder Bonnier.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

BonnierIpad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.