Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Twitterstorm mot Länsförsäkringar

Under eftermiddagen har Länsförsäkringar mötts av kraftigt missnöje på Twitter.


Publicerad 2011-03-30 13:40
Uppdaterad 2015-12-06 15:15

Ämnen i artikeln:

Länsförsäkringar

Dela artikeln:

Det hela började med tweeten ”Vän som blev misshandlad fick nu svar från @ forsakringar: "lesbiska par kan faktiskt välja att inte kyssas i tunnelbanan" + 0 kr skadestånd”.

Det ledde till en uppsjö av kommentarer som krävde en förklaring från Länsförsäkringar.

Men utan medgivande från kunden får Länsförsäkringar inte uttala sig om ärendet, berättar presschefen Suzanne Burdén.

– Vi håller på att kontakta kunden för att få ett medgivande. Det enda jag kan säga är att vi reglerar våra skador utifrån försäkringsvillkoren och där har kön, sexuell läggning eller ursprung inget med saken att göra, säger Suzanne Burdén.

Detsamma har också Länsförsäkringar svarat kritikerna på Twitter.

– Oavsett kanal, om det är mejl, telefon eller via Twitter, så svarar vi. Men på Twitter blir det svårt eftersom allt måste hållas så kort.

Suzanne Burdén beklagar dock kritikerstormen.

– Det är tråkigt att man tror att det här är orsaken, för så är det inte. Vi hoppas att kunden ger sitt medgivande så att vi kan berätta mer.

Länsförsäkringar har funnits på Twitter i 1,5-2 år.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.