Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Twitters försvarstal: ”Twitter förbättrar tv”

Publicerad: 12 November 2014, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Twitters egna tester visar att de som twittrar när de ser på tv är mer engagerade i innehållet.


Ämnen i artikeln:

Twitter

Microbloggtjänsten Twitter har beskyllts för att stjäla tv-tittarnas uppmärksamhet från vad som visats i rutan.

Nu visar Twitters egna tester i USA att twittrande i själva verket ökar tittarnas engagemang i vad som visas på tv.

Twitter lät två grupper titta på en basketmatch, en grupp med Twitter och en grupp utan.

Under tiden mättes tittarnas ögonrörelser, hjärtslag, puls och svettningar.

– Resultatet visade att de som twittrade under sändningen var mer emotionellt engagerade i matchen. De svettades mer, de hade högre puls och snabbare hjärtslag, berättade Josh Grau, director brand strategy EMEA, som besökte digitala konferensen Sime på onsdagsförmiddagen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.