Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Twitters annonsverktyg till Sverige

Publicerad: 12 November 2014, 05:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Twitters självbetjäningsverktyg blir tillgängligt för svenska annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Twitter

För ett par veckor sedan kunde Dagens Media berätta att Twitter börjar sälja annonsutrymme i Sverige tillsammans med säljbolaget Sellbranch.

Nu gör Twitter även sin självbetjäningsplattform för annonser tillgänglig för svenska annonsörer. Via den kan små och medelstora företag själva köpa och utforma sina Twitterannonser.

– Företag har alltid spelat en nyckelroll i Twitters framgångar och det finns tusentalts små och medelstora företag i Sverige som redan använder Twitter för att engagera sina kunder på innovativa sätt, från traditionella branscher till onlineföretag, säger Barry Collins, ansvarig för små och medelstora företag för Twitter i Europa, i ett pressmeddelande.

– Twitters självbetjäningsverktyg är ett nytt och enkelt sätt för företag över hela Sverige att förbättra sin nuvarande Twitternärvaro och hitta en helt ny publik, fortsätter han.

Verktyget ger även möjligheter att mäta och analysera hur kampanjen går, och optimera den utifrån exempelvis engagemang bland följarna, trafik till sajten eller hur många som installerar en app.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.