Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Twitter tar sponsrade tweets till Europa

Publicerad: 23 september 2010, 11:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Det blir snart möjligt för annonsörer utanför USA att sponsra Twitterinlägg. Kristina Carlsson, chef på MEC Interactions, är skeptisk till formatet.


Formatet ”promoted tweets” presenterades i april och finns än så länge bara i USA. Företag kan sponsra söktermer för att hamna högst upp i sökarens Twitterflöde.

Nu har Twitter börjat uppvakta brittiska annonsörer för att få dem intresserade av sponsrade Twitterinlägg, skriver Brand Republic.

Men Sverige verkar inte Twitter vara intresserade av än.

– Vi har inte hört något. Twitter är ju inte så stort i Sverige, säger Kristina Carlsson, chef för MEC Interaction.

Hon tror heller inte att sponsrade Twitterinlägg är något hon skulle rekommendera till svenska annonsörer.

– Jag är sällan skeptisk men det här tror jag inte på. Twitter är så pass litet. Visst är det viktigt att vara aktiv i sociala medier, men det gäller att välja sina aktiviteter.

Idag meddelade Twitter att man planerar att införa ett kostnadsfritt analysverktyg så att företag enklare kan hålla koll på sitt varumärket på Twitter.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev