Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Twitter skrotar 140-teckensgränsen – för meddelanden

Publicerad: 13 Augusti 2015, 08:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:54

Förändringen stärker Twitter som verktyg för kundservice.


Ämnen i artikeln:

Twitter

Twitter tar bort begränsningen på 140 tecken i direktmeddelanden. Det meddelade Twitter i sin företagsblogg på onsdagen.

Förändringen kan ses som en del i Twitters målsättning att få fler företag att använda Twitter som kundservice-plattform.

Förra veckan publicerade företaget ett 126 sidor långt informationsblad om hur företag kan dra nytta av Twitter som kundservice-verktyg, enligt Social Media Today.

Nyligen tog Twitter även bort begränsningen som innebar att det bara gick att skicka direktmeddelanden till sina egna följare, och med den senaste förändringen får företagen möjlighet att svara på kundernas frågeställningar i direktmeddelanden, utan att begränsas av längden på meddelandet.

Borttagandet av 140-teckensgränsen började i går i appar och Twitterplattformar, och kommer att rullas ut över hela världen under de kommande veckorna.

Publika Twitterinlägg är och förblir begränsade till 140 tecken.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.