Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Twitter skräddarsyr annonser

Publicerad: 24 Juli 2013, 11:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:39

Nu följer Twitter i Facebooks fotspår och inför skräddarsydda annonser. Än så länge berörs bara användare i USA.


Ämnen i artikeln:

TwitterLinkedinFacebook

I går berättade Dagens Media att sociala nätverkssajten Linkedin följer Facebooks exempel med att lansera sponsrade uppdateringar.

Nu hoppar även Twitter på tåget genom att införa "anpassade annonser".

Redan för tre år sedan lanserade mikrobloggen "Promoted Tweets" – en tjänst som gör det möjligt för företag att köpa annonser i form av tweets.

Sponsrade tweets finns ännu inte i Sverige och det är i USA som man inledningsvis kommer att testa den nya tjänsten.

I ett inlägg på Twitters blogg står det att användarna inte kommer att få fler, men däremot "bättre tweets som visar innehåll från varumärken och företag de är intresserade av."

Den som vill frånsäga sig reklam kan göra så genom att avmarkera rutan "promoted content" under kontoinställningar.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

TwitterLinkedinFacebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.