Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 16 Juni 2016, 11:57
Uppdaterad: 16 Juni 2016, 12:23
Nu ska emojis hjälpa annonsörer att hitta nya målgrupper på Twitter.
Ämnen i artikeln:
TwitterLagom i tid för ”Emoji-dagen” som infaller den 17 juli, lanserar Twitter ett nytt sätt för annonsörer att ringa in nya målgrupper. Bolaget gör det nämligen möjligt att vända sig till användare som antingen själv tweetat, eller engagerat sig i tweets, som innehåller en viss emoji. Det skriver Adweek.
Den nya emoji-baserade annonsmöjligheten, gör det exempelvis möjligt för ett företag som gör pizza att rikta in sin annonsering på Twitter mot användare som använt sig av just pizza-emojin, eller för ett cykelföretag att vända sig till de som använder sig av emojin som föreställer en kille som cyklar.
Marknadsförare som vill prova den nya funktionen kommer inte behöva vänta så länge, eftersom att den är tillgänglig globalt genom utvalda partners såsom Asparlor och Socialcode, enligt Adweek.
Ämnen i artikeln:
Twitter