Twitter lanserar ny emoji-baserad annonsering

2016-06-16 13:57  
Twitter gör det möjligt för annonsörer att rikta in sig på användare som antingen själv tweetat, eller engagerat sig i tweets, som innehåller en viss emoji.

Nu ska emojis hjälpa annonsörer att hitta nya målgrupper på Twitter.

Lagom i tid för ”Emoji-dagen” som infaller den 17 juli, lanserar Twitter ett nytt sätt för annonsörer att ringa in nya målgrupper. Bolaget gör det nämligen möjligt att vända sig till användare som antingen själv tweetat, eller engagerat sig i tweets, som innehåller en viss emoji. Det skriver Adweek.

Den nya emoji-baserade annonsmöjligheten, gör det exempelvis möjligt för ett företag som gör pizza att rikta in sin annonsering på Twitter mot användare som använt sig av just pizza-emojin, eller för ett cykelföretag att vända sig till de som använder sig av emojin som föreställer en kille som cyklar.

Marknadsförare som vill prova den nya funktionen kommer inte behöva vänta så länge, eftersom att den är tillgänglig globalt genom utvalda partners såsom Asparlor och Socialcode, enligt Adweek.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt