Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Twitter breddar annonserbjudandet i Sverige

Publicerad: 23 September 2019, 11:44

Betsson har nyligen tecknat ett avtal med SHL, och använder Twitter för att nå ut till hängivna fans.

Foto: Joel Marklund / Sara Kurfeß/Unsplash

Twitter utökar erbjudandet för annonsörer. ”Vi ser detta som en stor möjlighet att träffa fansen på Twitter och etablera en kontakt”, säger Kim Ekelund, head of marketing på Betsson Sverige.


Ämnen i artikeln:

TwitterBetsson

Vid stora sportevenemang ökar antalet unika besökare på Twitter med 4 procent, enligt mätbolaget Comscore. 

Den sociala medie-jätten lyfter fram sig själva som den ideala platsen för annonsörer att nå sportsfans, och breddar nu därför sitt annonserbjudande i Sverige. 

– Oavsett om det är innan, under eller efter en match så kan Twitters användare hålla sig uppdaterade kring sina favoritlag och delta i konversationer med såväl experter som andra fans. För varumärken är det den ideala miljön för att skapa kontakt med en engagerad publik, säger Barry Collins, senior director för Twitter client solutions EMEA, i ett pressmeddelande. 

I våras lanserades den nya produkten In-stream video sponsorships, där Gainomax blev det första nordiska företaget att driva en kampanj. Samtidigt under vårens hockeymatcher fångades höjdpunkter upp på Internationella Hockeyförbundets Twitte-konto. Enligt Twitter ledde detta till att fansen dagligen nåddes av relevanta klipp, tillsammans med Gainomax:s annonser. 

Under säsongsstarten av Svenska Hockeyligan, SHL, den 14:e september använde bettingbolaget Betsson Twitters annonsformat Promoted Trend och First View. 

Formaten ger annonsörer möjlighet att kontrollera vilket ämne som trendar på Twitter under en dag. First View-verktyget ger annonsören möjligthet att vara den första annonsexponeringen på Twitter under 24 timmar. 

– Som huvudsponsor av SHL ser vi detta som en stor möjlighet för oss att träffa fansen på Twitter redan vid första dagen av säsongen och etablera en kontakt med den otroligt engagerade hockeypubliken på plattformen. Fansen kommer där att diskutera vilka som kommer att vinna eller förlora, vilka som gör mål eller missar och hur de kommer att satsa - och Betsson kommer att vara en naturlig del av de konversationerna, säger Kim Ekelund, head of marketing på Betsson Sverige, i ett pressmeddelande. 

Läs mer: Twitter tar initiativ för att hjälpa självmordsbenägna 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TwitterBetsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev