Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Två svenska lejon i Mobile

Publicerad: 22 juni 2015, 18:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Shout och CP+B får varsitt lejon i Mobile.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Göteborgsbyråerna Shout och CP+B Scandinavia står för Sveriges enda lejon i Mobile-kategorin i Cannes Lions.

Shout vinner ett silverlejon för sin kampanj "Den roliga kön" för Liseberg, som gjordes tillsammans med Sticky Beat inför premiären av nöjesparkens nya attraktion Helix förra året.

CP+B vinner ett bronslejon för Sveriges Radio-kampanjen "Debattle" som gjordes inför valet i höstas.

Totalt hade Sverige fyra bidrag på shortlist i Mobile-kategorin, men Åkestam Holst och Spotify blev utan lejon.

Ett Grand Prix delades ut av Mobile-juryn. Det gick till Google i USA för virtual reality-glasögonen "Cardboard".

Se samtliga vinnare i Mobile i dokumentet till höger.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev