Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Två nya redaktionschefer till N365

Publicerad: 12 juli 2022, 05:41

Foto: N365

Lydia Staf och Michael Bergqvist är nya redaktionschefer på contentbyrån N365.


Ämnen i artikeln:

Content MarketingNyheter

Båda började som redaktörer och har jobbat på N365 i fem respektive sex år. Deras fokus som redaktionschefer ska vara att fortsätta på den inslagna, datadrivna, vägen, men även på innovation.

– Vi kommer givetvis fortsätta jobba datadrivet, vilket alltid har varit vår styrka. Vi kommer också jobba mer med innovation kring innehåll och distribution för att utveckla vår produkt. Sedan är det såklart superviktigt att se till att alla som jobbar här trivs och känner att vi har en härlig miljö där det finns utrymme för utveckling och att växa inom bolaget, säger Lydia Staf, i ett pressmeddelande.

Michael Bergqvist fyller i:

– De senaste åren har jag fokuserat på att utveckla vår närvaro och våra kampanjer i Tyskland, så det ska bli spännande att få koncentrera sig på den svenska marknaden igen. Framförallt ser jag fram emot att få jobba tillsammans med alla fantastiska redaktörer för att kunna nå våra kunders mål.

Dessutom ska duon jobba med att hitta andra konverteringskanaler utöver Facebook.

– Under hösten kommer vi ha ett ökat fokus på Tiktok och Snapchat. Vi vill hitta starka konverteringskanaler utanför Facebook, vilket är en utmaning för hela branschen. Vi kommer även satsa mer på video, säger Lydia Staf i pressmeddelandet.

N365 siktar också på fler fullserviceuppdrag:

– Vi kommer även utveckla vårt helhetsgrepp, alltså ta på oss fler fullserviceuppdrag där vi sköter all marknadsföring för våra kunder. Detta är något vi redan gör i dagsläget för flera kunder, men det här vill vi utveckla ännu mer. Vi ser att vår huvudprodukt, native advertising, får en ordentlig skjuts när vi samtidigt hjälper kunder med deras egna digitala närvaro, säger Michael Bergqvist. 

LÄS ÄVEN: N365, Mediaplanet och Appelberg går ihop: ”Ett av Europas största contenthus” 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Content MarketingNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev