Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Två miljoner till Breakit

Innovationslån på två miljoner ska hjälpa Breakit att öka tillväxten. I planerna ingår att etablera sig utomlands och bli en tydligare konkurrent till DI.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 07 November 2016, 12:08
Uppdaterad: 07 November 2016, 12:13

Ämnen i artikeln:

Breakit

Breakit tar in två miljoner från ett innovationslån från Almi Företagspartner och berättar om lånet i en sponsrad artikel på sajten. I somras gjorde även Breakit en nyemission på 3,5 miljoner.

Miljonerna ska Breakit använda till att öka tillväxten. Stefan Lundell berättar om planerna.

– Vi har satsat jättemycket på utveckling och på att uppgradera sajten. Det är viktigt att vi ligger i framkant rent tekniskt.

Han säger även att det finns tankar på att etablera Breakit på en europeisk marknad.

– Vi har över 110.000 unika besökare i veckan, en tillväxt med 50 procent de senaste månaderna. Det går bra för verksamheten i Sverige och vi ligger långt fram inom tech här. Men i andra europeiska länder saknas det sajter som Breakit. Här ser vi ett europeiskt marknadsfönster som står öppet för att sätta Breakit på kartan utomlands. Jag tror att det finns en stor potential för oss här, säger Stefan Lundell samtidigt som han understryker att det inte fattats några beslut om saken ännu.

En annan strategi för att bredda Breakit är att bli en tydligare konkurrent till DI.

– Vi har en stark ekonomiredaktion så det skulle kunna vara ett spår att bli en tydligare konkurrent till DI. Samtidigt ska man vara ödmjuk, de är större och har fler läsare än oss.

Varför väljer ni att berätta om lånet i nativeformat?

– Det är spännande med nativeformatet och det är en stor och växande intäckskälla för andra och för oss. Det här var ett innovativt sätt att föra fram Almi Företagspartner på.

Ämnen i artikeln:

Breakit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.