Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

TV4 spår långsam utveckling för butiks-tv

Publicerad: 21 Augusti 2012, 13:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Sedan årsskiftet satsar TV4 på butiks-tv, där man visar annonser, nyheter och underhållning. Samtidigt menar TV4 att branschens utveckling går för långsamt.


Ämnen i artikeln:

TV4-gruppenTV4

Sedan TV4 i fjol köpte Retail television, Rtv, har bolaget fortsatt sin frammarsch på butiks-tv-marknaden. I butiker, flygplatser och väntrum kan den som passerar bland skärmarna annat se annonser, nyheter och underhållning.

– Vi har ambitionen att vara först och främst på denna fragmenterade marknad. Vår styrka som partner är att vi kan vara som ett medie och att vi har arbetat med annonslösningar i över 20 år, säger Stefan Nilsson, chef för nya affärer inom TV4 Sverige till dagensmedia.se.

Senast i dag meddelades att TV4 fördjupar sitt samarbete med Nordisk väntrums-tv, som har skärmar på vårdinrättningar runt om i landet.

Stefan Nilsson säger dock att utvecklingen på butiks-tv-marknaden går långsamt. Den styrs i hög grad av när hårdvara byts ut eller lokaler renoveras, vilket gör att skärmar blir möjliga att placera. Att installera tv-skärmar i gamla lokaler eller på gamla tåg tycks inte aktuellt.

– Det är en bransch som kommer att växa och där vi vill vara med. Dock kommer utvecklingen inte att gå så pass snabbt som man skulle önska med tanke på att den styrs av när exempelvis tåg eller bussar byts ut. Således får man ge det tid, säger Stefan Nilsson.

Fredrik Hammarbäck

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppenTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.