Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

TV4 presenterar sitt digitala nätverk

Rekryterar vloggare, bloggare och instagrammare till det nya nätverket.

TV4-Gruppen presenterar nu sin satsning på ett eget MCN, Multi Channel Network.

ENT är enligt TV4 "ett talangnätverk som ska samla Sveriges bästa innehållsskapare på digitala plattformar och ge dem möjlighet att växa och utvecklas".

– ENT är en ordflört med orden entertainment, talent och content – för det är ju det som är kärnan i hela satsningen. Vi vill att våra talanger ska underhålla och vi vill att de ska leverera ett fantastiskt innehåll, säger Maria Wiss som är ansvarig för ENT till Dagens Media.

ENT har även en mycket yngre målgrupp än Tv4, då ENT riktar sig mot 12-34 år och TV4 mot 15-64 år.

– Vi ville verkligen nå en yngre målgrupp än den som är den traditionella för Tv4. Vi vill fortfarande se oss som en leverantör av rörligbild i världsklass i framtiden och detta var en satsning som blev ett väldigt naturligt steg för oss.

Målet är att skapa Sveriges bästa innehåll för en ung publik på de plattformar där de befinner sig samtidigt som ENT ska erbjuda annonsörerna nya skräddarsydda lösningar.

Några som redan är klara för ENT är humorgruppen De Vet Du och Instagramkontot Språk för alla.

– Vi har varit i gång i några veckor nu och vi märker att trycket från annonsörer är väldigt högt. Det vi gör nu är att försöka sammanföra våra talanger med annonsörer och skraddarsy innehåll.

Hon fortsätter:

– Det som gör oss unika är att vi redan har en stark grund att stå på. Vi har ju redan våra egna etablerade kanaler och digitala plattformar och ett stort säljteam i ryggen. Det är verkligen guld värt när man gör en satsning som denna.

Byrån som står bakom utformandet av logga och grafisk profil är designbyrån Leon&Chris.

Publicerad 2015-10-22 12.45Uppdaterad 2015-12-06 20.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: