Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

TV4 inför inloggning på TV4 Play

Publicerad: 23 Maj 2016, 09:16
Uppdaterad: 23 Maj 2016, 09:19

TV4 bygger om sin play-tjänst och inför inloggning för att få bättre koll på sina tittare och kunna ge bättre annonserbjudande genom att styra reklam mot tydligare målgrupper.


Ämnen i artikeln:

TV4

Idag meddelar TV4 att de inför inloggning på sin TV4play-tjänst. På så sätt ska TV4 få bättre koll på sina tittare så att de i större utsträckning kan anpassa sin reklam efter tittaren.

– Genom att se till att reklamen blir mer anpassad efter enskilda personer kommer vi kunna erbjuda bättre målgruppsprodukter till annonsörerna. Vi kommer kunna sälja målgrupper baserade på förstahandsdata och annonsörerna kommer även kunna köpa videoexponering i en transparent högkvalitativ miljö, säger Mathias Berg, operativ chef för TV4-gruppen till Dagens Media.

Från och med i höst räknar TV4 med att kunna sälja förstahandsdata om sina målgrupper men reda idag införs förändringen och krav på inloggning för tittarna. Tjänsten kommer fortsätta att vara gratis men nya funktioner tillkommer. Bland annat införs ”resume-playfunktionen” så att tittaren kan återuppta sin tittning oavsett enhet. Det kommer också vara möjligt att markera sina favoritprogram.

– Vi vill att TV4 Play ska bli ditt förstahandsval när du har tid att titta på tv. Vi vill skapa en tillbakalutad tv-upplevelse där man inte behöver leta efter vad man ska titta på sedan. Nu får vi möjlighet att presentera program som anpassas efter varje person och som inte är samma för alla, säger Mathias Berg.  

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.