Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

TV4-gruppen testkör programmatic

Publicerad: 24 Februari 2016, 06:00
Uppdaterad: 25 Oktober 2016, 14:45

Inom kort ska TV4-gruppens programmatiska erbjudande lanseras. Amnet startar testkörningen tillsammans med resebolaget Ving.


Ämnen i artikeln:

TV4ProgrammaticWoo

– Det känns väldigt roligt. Nu när TV4 Play är med kan vi köpa räckvidd instream på riktigt, säger Annie Milesson, Commercial Manager på Amnet, i ett pressmeddelande.

I och med lanseringen tar TV4 fram en Private Market Place-lösning där avtalskunderna har möjlighet att köpa hela Woos videoannonslager (Bonnierbolagens samlade videoannonserbjudande.) Där ingår TV4 Plays, Expressens, DN:s, och DI Plays online videos.

– Vi bygger ett mycket starkt automatiserat erbjudande för framtiden som är anpassat för både mediebyråer, direktköpande kunder och specialiserade digitalbyråer, säger Mikael Ekelöf, tillfällig digital affärschef och affärstödschef TV4-Gruppen i pressmeddelandet.

Ving som inviger TV4-gruppens testkörning vill främst inspirera kunderna till olika resmål, vilket gör deras videoinvesteringar väldigt viktiga.

Att då köpa det programmatiskt innebär det mer kontroll och därmed en bättre upplevelse för målgruppen.

– Mycket tack vare Woo såg vi under 2015 en tillväxt på 400 procent digitalt på den lokala marknaden. Nu tar vi nästa steg i vårt produkterbjudande, säger Mikael Ekelöf.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4ProgrammaticWoo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.