Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tv.nu släpper performance-lösning för streamingaktörer

Publicerad: 11 februari 2021, 13:02

Joakim Flodin, vd Schibsted Marketing Services.

Foto: Linda Broström

Schibsted-ägda Tv.nu släpper en lösning för att driva trafik till streamingaktörernas sajter.

Ämnen i artikeln:

Schibstedtv.nuStreaming

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Tv.nu har enligt Schibsted 2 miljoner unika besök i veckan. Enligt ett pressmeddelande driver sajten därför ”miljontals besök” till streamingaktörernas sajter. 

De klicken kan nu köpas av annonsörer i performanceprodukten ”Tv.nu streaming CPC”.

– Efterfrågan på performanceprodukter är otroligt stark just nu. För att möta marknadens behov känns det extra roligt att lansera ”Tv.nu streaming CPC”, där ambitionen även är att konkurrera om performancebudgetar från Google och Facebook, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services, i pressmeddelandet.

Enligt Schibsted är Tv.nu därmed en fullskalig annonspartner till svenska streamingaktörer, med både varumärkesbyggande annonslösningar och produkter för att driva trafik.

”Tv.nu streaming CPC” går live 1 mars, men kan bokas redan nu.

LÄS ÄVEN:
Schibsted släpper AI-verktyg som matchar annonser med artiklar
Så ska Schibsteds säljorganisation bli mer kundcentrisk – breddar kompetensen med nyrekryteringar
Schibsted och Bonnier släpper gemensam videoprodukt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev