Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Tv.nu släpper performance-lösning för streamingaktörer

Publicerad: 11 Februari 2021, 13:02

Joakim Flodin, vd Schibsted Marketing Services.

Foto: Linda Broström

Schibsted-ägda Tv.nu släpper en lösning för att driva trafik till streamingaktörernas sajter.


Ämnen i artikeln:

Schibstedtv.nustreaming

Tv.nu har enligt Schibsted 2 miljoner unika besök i veckan. Enligt ett pressmeddelande driver sajten därför ”miljontals besök” till streamingaktörernas sajter. 

De klicken kan nu köpas av annonsörer i performanceprodukten ”Tv.nu streaming CPC”.

– Efterfrågan på performanceprodukter är otroligt stark just nu. För att möta marknadens behov känns det extra roligt att lansera ”Tv.nu streaming CPC”, där ambitionen även är att konkurrera om performancebudgetar från Google och Facebook, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services, i pressmeddelandet.

Enligt Schibsted är Tv.nu därmed en fullskalig annonspartner till svenska streamingaktörer, med både varumärkesbyggande annonslösningar och produkter för att driva trafik.

”Tv.nu streaming CPC” går live 1 mars, men kan bokas redan nu.

LÄS ÄVEN:
Schibsted släpper AI-verktyg som matchar annonser med artiklar
Så ska Schibsteds säljorganisation bli mer kundcentrisk – breddar kompetensen med nyrekryteringar
Schibsted och Bonnier släpper gemensam videoprodukt

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibstedtv.nustreaming

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.