Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

TV.nu ökar mest

Publicerad: 5 Januari 2011, 10:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

Tv.nu ökar räckvidden mest av de största sajterna i Orvesto Internet.


Ämnen i artikeln:

Orvesto Internet

Tv.nu ökar räckvidden med nästan 70 procent i november 2010, enligt Orvesto Internet. Sajten når därmed 8,6 procent av befolkningen.

Expressen.se ökar från en räckvidd på 1536 000 läsare i november 2009, till 1 844 000 i november 2010.

Ärkerivalen Aftonbladet.se är dock betydligt större med en räckvidd på 3 771 000 läsare, en ökning med 10 procent.  Sajten når drygt halva befolkningen.

Av de sajter som minskar märks bland annat Bonnier Tidskrifters annonspaket Ilike, som tappar drygt 25 procent till 556 000 läsare.

Se de största sajternas veckoräckvidd i november i listan till höger.

Om mätningen

Orvesto Internet består av en trafikmätning och en panelundersökning. Resultatet bygger på panelundersökningen och informationen har inhämtats genom att surfandet hos ca 15 000 boende i Sverige i åldrarna 15-79 år har registrerats tekniskt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Orvesto Internet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.