Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Turner går in i Starlounge

Publicerad: 6 December 2010, 08:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Turner Broadcasting köper in sig i svenska kändissajten Starlounge. Flaggar för samarbete med CNN.


Turner Broadcasting System, som bland annat omfattar Cartoon Network, TNT och CNN, har valt att investera i svenska kändissajten Starlounge. Hur stor affären är offentliggörs inte, men enligt Starlounge kan investeringen innebära innehållssamarbeten med Turners andra kanaler, däribland CNN.

–  Intresset för kändisnyheter ökar och vårt mål är att bli den främsta kanalen för kändisnyheter internationellt. Med Turner kan vi fortsätta vår utveckling på nya marknader utanför Europa och bli den bästa globala kanalen för nyheter om kändisar, oavsett medieplattform, säger Hans Becker, VD och medgrundare till Starlounge, i ett pressmeddelande.

Starlounge finns i dag i 12 länder och lanseras snart även i Finland, Ryssland och Irland. Nyligen slog sajten besökrekord på 16,2 miljoner unika besökare per månad.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.