torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tufft 2009 för Hi-Media

Publicerad: 27 augusti 2010, 04:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Det digitala säljbolaget Hi-Media minskade omsättningen med 42 procent under 2009.


MS

Martin Schori


Krisåret 2009 slog hårt mot Hi-Media. Omsättningen på 26,8 miljoner kronor från 2008 hade året efter förvandlats till 15,6 miljoner. Alltså en minskning på 42 procent.

Dessutom gjorde företaget förlust – och rörelseresultatet stannade på – 707 965 kronor. Året före uppgick vinsten till nästan 2,4 miljoner kronor.

Hi-Media sysselsatte fyra personer under 2009, ned från sju föregående år.

Hi-Media säljer annonser på internet åt sina uppdragsgivare och grundades år 1998. Två år senare köptes man upp av det franska moderbolaget med samma namn.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev