Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

TU: Annonsintäkterna ökar

Publicerad: 3 Maj 2010, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Morgontidningarnas webbintäkter ökade med 11 procent till 103 miljoner kronor under årets första kvartal.


Storstadstidningarna ökade webbintäkterna med 9 procent och landsortspressen ökade med 13 procent under årets första kvartal, visar TU:s Internetbarometer.

– Morgontidningssajterna återhämtar nu delar av de annonsintäkter de tappade under förra året. Den positiva vändningen kom visserligen redan under sista kvartalet förra året, men som helhet var krisåret 2009 ett mycket negativt annonsår för morgontidningssajterna. Under 2009 minskade morgontidningssajternas annonsintäkter med 12 procent, men det sker nu alltså en återhämtning, säger Fredrik Rogberg, analyschef på TU, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.