Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Trots handelstvist – Twitter räknar med annonser från Kina

Foto: Daniel Augustsson

Twitter spår att annonsframgångarna kommer hålla i sig, trots spänningarna mellan Kina och USA.


Publicerad 2019-05-14 11:39

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:

Trots handelskonflikten mellan USA och Kina planerar Twitter inte att dra ned på sina annonsabitioner i Kina, skriver The Drum

Twitters finanschef Ned Segal säger till CNBC att han förväntar sig att relationerna på plats kommer bestå då de tittar på att utveckla den digital annonsaffären ännu mer, detta trots att Twitter officiellt är blockerat i landet. 

Kinesiska företag har mer och mer använt Twitter som en mediekanal för att nå ut med sina varumärken internationellt. 

Under det första kvartalet ökade Twitters annonsintäkter till 679 miljoner dollar. Det är en ökning på 18 procent, jämfört med samma period förra året. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.