Digitalt
Trots hajpen – låga användarsiffror för Clubhouse
Publicerad: 30 april 2021, 08:47
Foto: Clubhouse + Pixabay
Färsk undersökning från Mediavision visar hur användandet av Clubhouse ser ut.
Ämnen i artikeln:
ClubhouseLjud-appen Clubhouse blev snabbt en snackis när den gjorde entré på den svenska marknaden i år. Men siffror från Mediavision visar att mindre än 50 000 i målgruppen 15-74 år i Norden säger att de tar del av Clubhouse-innehåll en genomsnittlig dag.
Det utgör mindre än 1 procent av åldersgruppen. Att appen fortfarande enbart är tillgänglig genom en inbjudan kan vara en faktor för de låga siffrorna, menar Mediavision.
LÄS MER: Därför är Facebooks ljudpush mycket större än bara nya ljudformat
Om Clubhouse blir en långlivad app eller inte återstår att se. Klart är dock att konkurrensen på ljudmarknaden hårdnar. Nyligen meddelade exempelvis Facebook att de arbetar på en liknande ljudtjänst som Clubhouse.