Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Trots hajpen – låga användarsiffror för Clubhouse

Publicerad: 30 april 2021, 08:47

Foto: Clubhouse + Pixabay

Färsk undersökning från Mediavision visar hur användandet av Clubhouse ser ut.


Ämnen i artikeln:

Clubhouse

Ljud-appen Clubhouse blev snabbt en snackis när den gjorde entré på den svenska marknaden i år. Men siffror från Mediavision visar att mindre än 50 000 i målgruppen 15-74 år i Norden säger att de tar del av Clubhouse-innehåll  en genomsnittlig dag. 

Det utgör mindre än 1 procent av åldersgruppen. Att appen fortfarande enbart är tillgänglig genom en inbjudan kan vara en faktor för de låga siffrorna, menar Mediavision. 

LÄS MER: Därför är Facebooks ljudpush mycket större än bara nya ljudformat

Om Clubhouse blir en långlivad app eller inte återstår att se. Klart är dock att konkurrensen på ljudmarknaden hårdnar. Nyligen meddelade exempelvis Facebook att de arbetar på en liknande ljudtjänst som Clubhouse. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Clubhouse

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.