Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Tre Vänners vd: "Alltid sett upp till SF"

Publicerad: 4 September 2013, 07:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Jonas Fors om SF:s köp av Tre Vänner och nya jobbet som vd på SF.


SF köper produktionsbolaget Tre Vänner. Samtidigt blir Tre Vänners vd Jonas Fors vd på SF.

– Det känns spännade och utmanade, jag har jobbat i industrin i 20 år, med distributions- och förlagsverksamhet, liksom produktion av musik, film och tv. SF har alltid varit ett av bolagen som jag haft som konkurrent och som jag sett upp till. Det är duktiga människor som jobbar där, det ska bli kul att bli en del av det teamet. Kartan ritas om, det blir en utmaning också, säger han till Dagens Media.

Vad betyder SF:s köp av Tre Vänner för bolaget?

– Jag har jobbat med Tre Vänner i sex år och vi har utvecklats från ett litet lokalt produktionsbolag till en aktör på en internationell marknad, där har vi visat att vi är en kraft att räkna med, men vi känner att vi är inte färdiga och vill ta det ytterligare ett steg. När det här dök upp, förfrågan om att teama upp med SF uppstod ljuv musik. Vi fann en match hur vi ser på det och hur Bonnier och SF ser på det. Tre vänner finns kvar som produktionsbolag i SF, säger Jonas Fors.

Hur kommer uppköpet att synas på produktionen?

– Jag tror inte att det märks speciellt mycket i första steget, vi hoppas bli ännu bättre på att utveckla högkvalitativa produktioner för den internationella marknaden. Nu kommer vi att få stöd att marknadsföra och paketera produkterna, det är där det kommer att märkas, säger Jonas Fors och fortsätter:

– Förhoppningsvis kommer vi att producera även för andra marknader. SF har många samarbetspartners på produktionssidan som vi kommer att fortsatt jobba med och stärka.

Jonas Fors tillträder sin nya tjänst som vd för SF den 1 oktober.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.