Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

Tre nya i IRM:s styrelse

IRM:s styrelse och vd. Från vänster: Daniel Collin (ordförande), Tero Marjamäki, Kerstin Neld, Charlotte Thür, Ola Klingenborg, Madeleine Thor (vd), Staffan Rosell, Tobias Lindberg. Ej närvarande: Malin Häger.

Staffan Rosell, Ola Klingenborg och Mats Selling kliver in. Daniel Collin fortsätter som styrelseordförande

I fredags hölls IRM:s (Institutet för reklam och mediestatistik) årsmöte.

Efter mötet stod det klart att Daniel Collin fortsätter som styrelseordförande och att tre nya ledamöter väljs in.

De nya ledamöterna väljs nu in i samband med att Niklas Birgetz (tidigare vd på SES, numera Rättighetsbyrån) och Tore Thallhaug (tidigare vd på Swedma) lämnat sina platser i styrelsen.

De tre nya ledamöterna är: Ola Klingenborg (vd på Clear Channel), Staffan Rosell (vd på Bauer Media) och Mats Selling (försäljningschef på Eniro).

Daniel Collin:

– Jag vill först tacka Niklas och Tore för ett fint samarbete i styrelsen. IRM har ett viktigt förtroendeuppdrag att förvalta samtidigt som vi nu står inför en expansiv fas då vi lanserar i Danmark och också ökar takten när det gäller introduktion av nya mediekategorier. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med styrelse och vd i arbetet med att bli den ledande leverantören av reklammätningar i Norden, och välkomnar varmt våra nya styrelseledamöter, säger han i ett pressmeddelande.

Publicerad 2018-04-16 11.55Uppdaterad 2018-04-16 12.53

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: