Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tre globala trender som formar Linkedin: ”Vi pratar om det som kommer om fem år”

Publicerad: 21 oktober 2021, 10:47

”Members first” är en jätteviktig policy inom Linkedin, berättar Lisa Gunnarsson. ”De ska inte jagas av annonser”, säger hon.

Foto: Janne Næss

Linkedins mål är att digitalt kartlägga hela världens arbetsmarknad. Alla jobb, bolag och arbetande ska finnas på plattformen. I Sverige är Linkedin på god väg att lyckas – runt 80 procent av alla som jobbar är medlemmar. Plattformen har dessutom lyckats ducka skandalerna som andra sociala medier hamnat i: ”Vi skyddar våra medlemmar med näbbar och klor”, säger Linkedins Nordenchef Lisa Gunnarsson.


Ämnen i artikeln:

Linkedinsociala medierTema: sociala medierDigitala temaveckor

Innan intervjun ens har påbörjats tar Linkedins Nordenchef Lisa Gunnarsson ordet för att förklara grundidén bakom plattformen. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev