Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Tre-filmen som hånas på Youtube

Publicerad: 1 December 2010, 13:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Säljledningen skulle peppa medarbetarna inför julruschen, men filmen läckte ut på Youtube och har nu blivit en snackis. "En olycka i arbetet", säger Tre.


Ämnen i artikeln:

YoutubeTre

Företaget HR North bjöd in tidningen Chef till ett peppmöte där man gjorde raketen. Resultatet blev en film som orsakade stor uppståndelse och som hånades i de sociala medierna.

Nu har en ny säljarfilm blivit en snackis på webben, den här gången signerad säljledningen på Tre. Många har frågat sig om filmen är ett skämt eller en pr-stunt - men i själva verket är det en intern brief som läckt ut av misstag.

– Vi körde en femdagarskampanj inför julruschen där vi hade ett antal interna aktiviteter för att se till att det är en sjukt hög stämning i organisationen, säger Erik Hörnfeldt, pr-ansvarig på Tre, om filmen.

Han beskriver läckan som en "olycka i arbetet".

– Kanske har vi någon Julian Assange i organisationen, säger Erik Hörnfeldt.

Är du förvånad över uppståndelsen som filmen skapat?

– Nej det är väl alltid så att det kittlar lite när internt material läcker ut så här. Jag förstår att våra konurrenter tycker att det är lite roligt, men de ska nog också bli lite nervösa och avundsjuka när de ser den.

Är det här ett svar på den ökända ”raketen”?

– Definitivt inte. All respekt för raketen men jag skulle nog hävda att vår säljaravdelning står ett antal divisoner över dem.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

YoutubeTre

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.